بازارگاه آنلاین یا بازار عمده اینترنتی

بازارگاه آنلاین یا بازار عمده اینترنتی

 

بازارگاه آنلاین یا بازار عمده اینترنتی که از روزهای اولیه اینترنت وجود دارد؛ از یک سایت یا اپلیکیشن موبایل تشکیل شده است که خریداران و فروشندگان عمده می توانند از طریق آن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در واقع فضایی را برای تولید کنندگان و تامین کنندگان کالاهای عمده فراهم می‌کند تا کالاهای خود را در یک فروشگاه مانند پاساژهای سنتی در معرض دید خریداران قرار داده و بتوانند برای کالای خود بازاریابی اینترنتی انجام دهند.در این نمونه از بازار اینترنتی برعکس دیگر فروشگاه‌های کالایی را خریداری نکرده و در انبار خود نگهداری نمی‌کنند بلکه تنها وظیفه‌ی آن‌ها فقط ارتباط بین تولیدکنندگان عمده کالا و خریداران آن است و فروشندگان یا به صورت حق اشتراک ماهانه یا سالانه و یا باید درصدی از مبلغ فروش کالا را به برگزارکننده مارکت پلیس (مدیر) بدهند. در این بازار عمده اینترنتی انواع کالاها و خدمات وجود دارد و افراد راحت‌تر خریدشان را انجام می‌دهند. علی بابا، 1688 و Ebay, Craigslist نمونه‌هایی از بازارهای خرده و عمده آنلاین هستند که تقریبا همه چیز می‌فروشند.

به گزارش تابناک وب سایت چینی علی بابا نیز نمونه ای بسیار بزرگ و موفق از بازارهای عمده آنلاین است که در سال 99 میلادی توسط «جک ما» تاسیس شد و پیشتر با عنوان 1688 شناخته می شد. وبسایت 1688 یکی از بزرگترین تجارت های گروه علی باباست. 1688 درواقع گل سرسبد گروه علی باباست که در ابتدا کسب و کارهای کوچک، تبادلات داخلی و پلتفرم تجارت الکترونیک چین بود. 1688 به عنوان مکمل علی بابا علائم سیستم تجارت الکترونیک CBBS را ارائه می دهد و فرصت های تجاری، اطلاعات و تراکنش های آنلاین امن و آسان را برای میلیون ها خریدار و تولیدکننده در سراسر جهان فراهم می سازد. 1688 خرید و فروش های عمده را به عنوان یک پلتفرم هسته ای از طریق عملیات های حرفه ای، بهبود تجربه مشتری و بهینه سازی جامع مدل تجارت الکترونیک فراهم می کند. در حال حاضر 1688 مواد خام، محصولات صنعتی، پوشاک، فروشگاه های مبلمان منزل، 16 دسته از صنایع کالاهای کوچک ، از تهیه مواد خام، تولید و پردازش، عمده فروشی و مجموعه ای از خدمات در چین ارائه می دهد. بیش از 80 درصد فروشگاه ها و عمده فروش ها از 1688 تامین می شوند.

با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در ایران و با گسترش روز افزون استفاده از تلفن های هوشمند و اپلیکیشن های خدمات آنلاین، این بار نوبت به بخش کشاورزی و تولیدکنندگان عمده این حوزه رسیده است تا با استفاده از ابزارهای هوشمند با خریداران و صادرکنندگان این حوزه ارتباط برقرار کنند و بتوانند به راحتی به خرید و فروش عمده خرما، برنج و انواع میوه وسبزیجات، محصولات خود را با قیمت مناسب و به صورت عمده به فروش برسانند.

 

آیا می دانید که می توانید محصولات ارزان قیمت از علی بابا و علی اکسپرس بخرید. معمولا سفارشات عمده کالا از وبسایت علی بابا و سفارشات خرده و کوچک از علی اکسپرس انجام می گیرد. جالب است بدانید که بسیاری از محصولاتی که این دو سایت ارائه می دهند از سایت عمده فروش چینی دیگری به نام 1688 خریداری می شوند. این نه تنها یک نسخه چینی از علی باباست بلکه یک منبع ارزان برای همه محصولات است. علی بابا و علی اکسپرس آیتم ها را از 1688می خرند و قیمتی به هرکدام اضافه کرده و آن را می فروشند. یا حتی فقط وقتی که سفارشات شما را دریافت می کنند به سراغ 1688رفته محصول را سفارش داده و سپس برای شما ارسال می کنند، و در واقع بدون هیچ موجودی انباری تجارتشان را انجام می دهند. البته در این باره چیزی به شما نمی گویند.

بازارگاه آنلاین یا بازار عمده اینترنتی

 

بازارگاه آنلاین یا بازار عمده اینترنتی که از روزهای اولیه اینترنت وجود دارد؛ از یک سایت یا اپلیکیشن موبایل تشکیل شده است که خریداران و فروشندگان عمده می توانند از طریق آن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در واقع فضایی را برای تولید کنندگان و تامین کنندگان کالاهای عمده فراهم می‌کند تا کالاهای خود را در یک فروشگاه مانند پاساژهای سنتی در معرض دید خریداران قرار داده و بتوانند برای کالای خود بازاریابی اینترنتی انجام دهند.در این نمونه از بازار اینترنتی برعکس دیگر فروشگاه‌های کالایی را خریداری نکرده و در انبار خود نگهداری نمی‌کنند بلکه تنها وظیفه‌ی آن‌ها فقط ارتباط بین تولیدکنندگان عمده کالا و خریداران آن است و فروشندگان یا به صورت حق اشتراک ماهانه یا سالانه و یا باید درصدی از مبلغ فروش کالا را به برگزارکننده مارکت پلیس (مدیر) بدهند. در این بازار عمده اینترنتی انواع کالاها و خدمات وجود دارد و افراد راحت‌تر خریدشان را انجام می‌دهند. علی بابا، 1688 و Ebay, Craigslist نمونه‌هایی از بازارهای خرده و عمده آنلاین هستند که تقریبا همه چیز می‌فروشند.

به گزارش تابناک وب سایت چینی علی بابا نیز نمونه ای بسیار بزرگ و موفق از بازارهای عمده آنلاین است که در سال 99 میلادی توسط «جک ما» تاسیس شد و پیشتر با عنوان 1688 شناخته می شد. وبسایت 1688 یکی از بزرگترین تجارت های گروه علی باباست. 1688 درواقع گل سرسبد گروه علی باباست که در ابتدا کسب و کارهای کوچک، تبادلات داخلی و پلتفرم تجارت الکترونیک چین بود. 1688 به عنوان مکمل علی بابا علائم سیستم تجارت الکترونیک CBBS را ارائه می دهد و فرصت های تجاری، اطلاعات و تراکنش های آنلاین امن و آسان را برای میلیون ها خریدار و تولیدکننده در سراسر جهان فراهم می سازد. 1688 خرید و فروش های عمده را به عنوان یک پلتفرم هسته ای از طریق عملیات های حرفه ای، بهبود تجربه مشتری و بهینه سازی جامع مدل تجارت الکترونیک فراهم می کند. در حال حاضر 1688 مواد خام، محصولات صنعتی، پوشاک، فروشگاه های مبلمان منزل، 16 دسته از صنایع کالاهای کوچک ، از تهیه مواد خام، تولید و پردازش، عمده فروشی و مجموعه ای از خدمات در چین ارائه می دهد. بیش از 80 درصد فروشگاه ها و عمده فروش ها از 1688 تامین می شوند.

با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در ایران و با گسترش روز افزون استفاده از تلفن های هوشمند و اپلیکیشن های خدمات آنلاین، این بار نوبت به بخش کشاورزی و تولیدکنندگان عمده این حوزه رسیده است تا با استفاده از ابزارهای هوشمند با خریداران و صادرکنندگان این حوزه ارتباط برقرار کنند و بتوانند به راحتی به خرید و فروش عمده خرما، برنج و انواع میوه وسبزیجات، محصولات خود را با قیمت مناسب و به صورت عمده به فروش برسانند.

u389_z1.jpg 

آیا می دانید که می توانید محصولات ارزان قیمت از علی بابا و علی اکسپرس بخرید. معمولا سفارشات عمده کالا از وبسایت علی بابا و سفارشات خرده و کوچک از علی اکسپرس انجام می گیرد. جالب است بدانید که بسیاری از محصولاتی که این دو سایت ارائه می دهند از سایت عمده فروش چینی دیگری به نام 1688 خریداری می شوند. این نه تنها یک نسخه چینی از علی باباست بلکه یک منبع ارزان برای همه محصولات است. علی بابا و علی اکسپرس آیتم ها را از 1688می خرند و قیمتی به هرکدام اضافه کرده و آن را می فروشند. یا حتی فقط وقتی که سفارشات شما را دریافت می کنند به سراغ 1688رفته محصول را سفارش داده و سپس برای شما ارسال می کنند، و در واقع بدون هیچ موجودی انباری تجارتشان را انجام می دهند. البته در این باره چیزی به شما نمی گویند.

 

قالب عکس 17

فروشگاه پروژه - قالب عکس 17

RSS feed.

کتاب جشن بی معنایی

کتاب جشن بی معنایی

کتاب جشن بی‌معنایی اثری است از نویسنده ی نامی چک، میلان کوندرا، که از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نویسندگان جهان به حساب می‌آید. میلان کوندرا در جشن بی‌معنایی از اصلی‌ترین مشکلات بشر می‌گوید بی‌آنکه حتی یک جمله حرف جدی زده باشد. او جشن بی ‌معنایی را تحت‌تأثیر حقیقت دنیای معاصر به نگارش درآورده است اما درعین‌حال تمام تلاش خود را کرده تا از جدیت و واقع‌گرایی دوری کند. «دیگر خیلی وقت است که همه می‌دانیم نمی‌شود ورق را برگرداند، نمی‌شود این دنیا را تغییر داد و نمی‌شود از گذر سریع و هولناکش فرار کرد. تنها می‌شود دوام آورد و برای آن هم تنها یک راه ممکن هست: آنکه این دنیا را زیاد جدی نگیریم.»

دیگر آثار میلان کوندرا

از دیگر آثار میلان کوندرا می‌توان به شوخی، سبکی تحمل‌ناپذیر هستی، جاودانگی و مهمانی خداحافظی  اشاره کرد. افرادی که با آثار دیگر میلان کوندرا آشنایی دارند می‌دانند که دوری از جدیت خصیصه‌ای است که بیش از همه باید در آثار او انتظارش را داشت. در بسیاری از بخش‌های کتاب جاودانگی می‌بینیم که گوته و همینگوی با یکدیگر گل می‌گویند و گل می‌شنوند و اوقاتشان را به خنده سپری می‌کنند. در کتاب آهستگی، ورا، همسر میلان کوندرا، به شوهر خود اینگونه می‌گوید که «بارها به من گفتی که یک روز کتابی خواهی‌نوشت که حتی یک کلمه حرف جدی در آن نباشد؛ به تو اخطار می‌دهم؛ مراقب باش. دشمنانت همیشه در کمین هستند.»

حالا دیگر کار از مراقب بودن گذشته است؛ حال کوندرا بالأخره کاملاً متوجه شده که رؤیای تألیف چه کتابی را در سر دارد و نتیجه نیز کتابی است که پیش‌روی ماست و گویی جمع‌بندی تمام آثار او تاکنون است؛ جشن بی‌معنایی. جشن بی‌معنایی گونه‌ی غریبی از جمع‌بندی است؛ میلان کوندرا حتی پایان آن را نیز غریب نوشته است. کتاب جشن بی‌معنایی خواننده را به خنده می‌اندازد؛ خنده‌ای غریب که سببش زمانه‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم؛ زمانه‌ای که از هرگونه مزاح خالی است و همین موضوع آن را مضحک می‌کند. دیگر چه می‌توان گفت؟ هیچ، جز آنکه این کتاب را مطالعه کنید.

 جشن بی معنایی کتابی است درباره‌ی وجود انسان‌ها؛ درباره‌ی این حقیقت که ما با گذر زمان بی‌معناتر می‌شویم. یا دیگر کسی یادی از ما نمی‌کند، یا آن‌هایی که به یادمان می آورند کسانی هستند که هرگز ما را درست نمی‌شناختند. «دوست من، بی‌معنایی جوهر وجود ماست.»

میلان کوندرا

میلان کوندرا نویسنده‌ی چک و فرانسوی است که اصلیت چکی دارد و از سال ????، دوران تبعید خود را در کشور فرانسه گذرانده است. کوندرا در سال???? شهروند فرانسه شد. کوندرا را بیشتر با آثار شوخی، سبکی تحمل‌ناپذیر هستی و کتاب خنده و فراموشی می‌شناسند. کوندرا آثار خود را هم به زبان فرانسه و هم به زبان چک تألیف کرده است. او خود ترجمه‌ی آثارش را به فرانسه انجام می‌داد؛ پس ترجمه‌های او در اصل، آثار تألیفی هستند.

آثار میلان کوندرا به‌دلیل سانسورهای دولت کمونیست چکوسلواکی، تا زمان فروپاشی دولت در انقلاب بنفش و در سال ????، در خاک مادری‌اش ممنوعه به حساب می‌آمدند. کتاب جشن بی‌معنایی او به قلم قاسم صنعوی به فارسی برگردانده شده است.

خرید اینترنتی کتاب از کتاب فروشی کاواک

نکات مهم برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی

نکات مهم برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی

اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی و کسب و کار آنلاین را دارید قبل از طراحی فروشگاه آنلاین بهتر است این متن را خوب بخوانید احتمالا برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق می تواند به شما کمک کند.

hn0v_q2.jpg

منبع: eghtesadonline.com

اگر قصد راه اندازی یک فروشگاه آنلاین موفق برای کسب و کار خود را دارید ما به شما نکته های مهمی را خواهیم گفت که می تواند به شما کمک کند که شاید شرکت های طراحی سایت برای اینکه بتوانند پول بیشتری از شما بگیرند آنها را به شما نخواهند گفت شاید تا زمانی که شما در یک عمل انجام شده قرار گیرید بعد از آن شما به یک منبع درآمد خوب برای آنها تبدیل می شوید ما در اینجا سعی می کنیم مطالب مختلف را برای شما باز کنیم تا در بتوانید هم تیم فنی خود را بهتر انتخاب کنید و هم در زمان نوشتن قرارداد بدانید به چه چیزهایی باید دقت کنید؛ شاید در ابتدای خواندن این متن کمی خسته شوید و با خود بگویید من این موارد را می دانم اما از شما می خواهیم قبل از طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود برای خواندن این متن 20 دقیقه وقت بگذارید چراکه خواندن این مقدمه برای درک موارد گفته شده در ادامه لازم است اما مطمئن باشید نکاتی را به شما خواهیم گفت که می تواند به شما در یک تصمیم گیری درست کمک کند، به یاد داشته باشید ما نه شرکت طراحی سایت هستیم و نه شرکت سئو و راه اندازی فروشگاه اینترنتی و کسب و کار شما نه ضرری برای ما دارد و نه سودی فقط سعی داریم نکات مهم برای راه اندازی فروشگاه انلاین را که ممکن است هرکسی به شما نگوید را در اینجا برای شما توضیح دهیم.

امروزه با همه گیر شدن هر چه بیشتر اینترنت ما شاهد تغیرات بسیار بزرگی در زمینه های مختلف هستیم اما این تغییرات با سرعتی باور نکردنی در حال جلو رفتن می باشد سرعتی که تا به امروز بشر آن را تجربه نکرده بود، این تغییرات تحولات  بسیار زیادی در تمامی زمینه ها در دنیا به وجود آورده که اگر بخواهیم تنها به قسمت کوچکی از آن اشاره کنیم به وجود آمدن کسب و کارهای اینترنتی و تاثیر آن بر روی فرهنگ خرید مردم دنیا بوده است، که مزایای بی شمار آن هم برای خریدار و هم فروشنده باعث سرعت گرفتن بیشتر آن شده است به طوری که همه مشاغل امروزه به سمت آنلاین شدن در حال تغییر هستند از خرید کالاهای فیزیکی گرفته تا سفارش غذا، گرفتن تاکسی، دیدن فلیم و هر آنچه که به ذهن شما می رسد اما دلیل بزرگی که باعث شده این دسته از کسب و کارهای اینترنتی به سرعت گسترش پیدا کنند به دلیل مزایایی که برای هر دو طرف ایجاد می کند کسب و کارهای فیزیکی چون توان رقابت با آن را ندارند به ناچار در حال تغییر شکل و یا حذف شدن هستند اما در این میان ما قصد داریم نگاهی به فروشگاه های آنلاین داشته باشیم که امروزه با سرعتی باور نکردنی در حال زیاد شدن هستند و ممکن است شما نیز که در حال خواندن این مقاله هستید قصد راه اندازی یک کسب و کار آنلاین برای خود هستید تا بتوانید محصولات و یا خدمات خود را در آن عرضه کنید توجه داشته باشید از صدها سایت فروشگاهی که روزانه فقط در کشور ما راه اندازی می شود شاید یکی از آنها بتواند موفق شود و به سود دهی برسد پس مطمئنا مشکلات خاص خود را دارد که اگر با آنها آشنا نباشید و راه حلی برای آنها نداشته باشید شما نیز نمی توانید به موفقیت دست پیدا کنید.

مزایای این نوع کسب و کار برای فروشنده

همان طور که اشاره کردیم یک فروشگاه اینترنتی می تواند مزایای بی شماری برای فروشندگان داشته باشد به همین خاطر هم امروزه بسیاری از افراد به دنبال راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی برای فروش کالاهای خود هستند چراکه شما با داشتن یک فروشگاه آنلاین دیگر محدودیت مکانی و زمانی نخواهید داشت یعنی خریداران محصول شما در هر جای کشور و یا دنیا که باشند به راحتی می توانند شمارا پیدا کنند و مهم تر از آن اینکه زمان نیز اهمیتی ندارد چراکه شما می توانید 24 ساعته در دسترس مشتریان خود باشید و به آنها سرویس دهی کنید، از طرف دیگر شما هیچ محدودیتی در فضا برای قرار دادن محصولات خود ندارید و هر آنچه که بخواهید را می توانید برای مشتریان در فروشگاه خود قرار دهید و از همه مهم تر اینکه هزینه های شما در مقایسه با یک فروشگاه فیزیکی بسیار کمتر خواهد بود که می تواند برای کاهش قیمت و رقابتی تر به شما کمک کند این موارد تنها قسمتی از مزایای آن برای صاحب کسب کار محسوب می شود.

مزایای این نوع کسب و کار برای خریدار

می توان گفت یک فروشگاه اینترنتی مزایای بی شماری برای خریداران نیز دارا می باشد اول از همه در اینجا نیز هیچ محدودیت مکانی و زمانی برای مشتری وجود ندارد به همین خاطر مشتری می تواند در هرجایی که باشد تنها با یک سرچ ساده محصول مورد نظر خود را در صدها و حتی هزاران سایت پیدا کند و با صرف کمترین زمان محصول مورد نظر خود را در برندها و مدل های مختلف مورد بررسی قرار دهد و آنها را با یکدیگر مقایسه کند تا بتواند بهترین آن را ازنظر قیمت و خدمات انتخاب کند، در اینجا به دلیل اینکه فروشگاه های آنلاین هزینه کمتری به نسبت فروشگاه های فیزیکی دارند مشتری نیز می توانند محصول خود را با قیمت بسیار مناسب تر تهیه کنند؛ دقیقا بخاطر همین مزایای بی شمار است که خرید و فروش های آنلاین به سرعت در حال افزایش است.

فروشگاه های اینترنتی به چه سمتی می روند

همان طور که گفتیم خرید و فروش اینترنتی می تواند مزایای بی شماری برای هر دو طرف داشته باشد به همین دلیل نیز در سال های اخیر کسب و کارهای آنلاین از فروشگاه های فیزیکی پیشه گرفته اند، بسیاری از افراد نیز به خاطر اینکه از این بازار عقب نمانند و بتوانند سهمی از این بازار بزرگ برای خود کسب کنند اقدام به راه اندازی یک سایت برای کسب و کار خود می کنند و هیمن موضوع باعث ایجاد رقابتی بسیار سنگین شده است به همین خاطر بسیاری از افراد به دلایل مختلفی نمی توانند در این بازار رقابت کنند و کنار می روند، امروزه بیشتر سایت ها به سمت تخصصی شدن به پیش می روند تا بتوانند با تمرکز بر روی یک برند و یا محصول آن را با بهترین قیمت و خدمات به مشتریان خود ارائه کنند تا از رقبای خود پیشه بگیرند، در اینجا اگر بخواهیم از یک فروشگاه تخصصی نام ببریم که توانسته با رعایت موارد مختلف در زمینه کاری خود به موفقیت دست پیدا کند می توانیم به فروشگاه اینترنتی 20 بخر نمایندگی لوازم خانگی بوش اشاره کنیم که یک فروشگاه کاملا تخصصی در زمینه لوازم خانگی محسوب می شود اگر شما وارد این فروشگاه شوید تنها چند برند مطرح را مشاهد می کنید که هر محصول دارای عکس، فیلم، جدول مشخصات فنی و توضیحات کامل آن محصول می باشد اما چیزی که در این فروشگاه جالب است چیدمان و ساختار فنی آن است و آن طور که به نظر می رسد خود را برای رقابتی سنگین آماده می کند از مزیت هایی که این فروشگاه تخصصی دارد این است که خریدار خیلی بهتر می تواند محصول مورد نظر خود را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهد از طرف دیگر چون چنین سایت هایی مانند 20 بخر در یک زمینه تخصصی فعالیت می کنند می توانند مشاوه تخصصی به صورت تلفنی و یا آنلاین به مشتریان خود ارائه کنند تا بتوانند با مشاوه های تخصصی به مشتریان خود برای انتخابی بهتر کمک کنند و چون این دسته از فروشگاه ها وسعت کمتری ازنظر محصول و یا برند دارند می توانند محصولات خود را با خدماتی بهتر و قیمت بسیار مناسب تر در اختیار مشتریان خود قرار دهند. در ادامه به شما پیشنهاد می کنیم حتما نگاهی به فروشگاه 20 بخربزنید و سعی کنید به صفحات مختلف آن نگاهی داشته باشید و بعد برگردید و با هم ادامه دهیم

احتمالا برای شما سولات بسیاری به وجود آمده چراکه این سایت از نظر ظاهر خیلی معمولی به نظر می رسد، در اینجا فقط به دو نکته کوچک اشاره می کنیم و سپس در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت، توجه داشته باشید که موارد فنی بسیار مهم تر از ظاهر سایت است amazon زشت ترین و در این حال موفق ترین فروشگاه اینترنتی دنیا و یا سایت دیوار یکی از زشت ترین سایت های ایران اما موفق ترین در حوضه کاری خود پس ایده، موارد فنی و استراتژیک مهم ترین عواملی هستند که شما را به موفقیت نزدیک می کند، اما اگر برنامه ریزی و استراتژیک خوبی برای کار نداشته باشید در اوج شکست خواهید خورد اگر در بالا دقت کرده باشید گفتیم فروشگاه اینترنتی 20 بخر به نظر می رسد خود را برای رقابتی سنگین آماده می کند، دقت داشته باشید هر چه جلوتر بروید و به موفقیت نزدیک تر شوید رقبای شما نیز قدرتمند تر خواهند بود و اگر توان مقابله با آنها را نداشته باشید با یک حمله کوچک شما را نابود خواهند کرد پس باید محکم و به آرامی حرکت کنید و برای اهداف خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

 

اشتباه بزرگ در فروشگاه های اینترنتی

همان طور که بر کسی پوشیده نیست فروشگاه اینترنتی دیجی کالا به عنوان موفق ترین و بزرگترین فروشگاه آنلاین در ایران و خاورمیانه می باشد که توانسته سهم بزرگی از فروش آنلاین را به خود اختصاص دهد اما حال که سخن از آن شد باید بگوییم این فروشگاه سهم بزرگی در فرهنگ خرید آنلاین در کشور ما دارد، این فروشگاه امروزه به قدری بزرگ است که به جرئت می توان گفت چیزی نیست که به ذهن شما بیاید و نتوانید آن را در این سایت پیدا کنید متاسفانه بسیاری از افراد در رویای اینکه بتوانند سایتی مانند دیجی کالا داشته باشند وارد این بازار شده و سعی می کنند سایتی مانند آن را طراحی کنند و محصولات بی شماری را در سایت خود قرار می دهند بدون آنکه متوجه این باشند که این محصولات از کجا و با چه قیمتی قرار است تامین شود، فقط شروع به اضافه کردن محصول در سایت می کنند و چون نمی توانند با سایت های بزرگ و یا تخصصی رقابت کنند خیلی زود حذف می شوند، اما بسیاری از این افراد نیز تصور می کنند می توانند مانند دیجی کالا به یک مارکت پلیس بزرگ تبدیل شوند تا با دادن پنل به فروشنگان مختلف بتوانند کالاهای خود را تامین کنند اما کدام فروشنده بزرگ راضی می شود کالای خود را در سایت شما قرار دهد فروشگاهی که نه شناخته شده است و نه فروشی دارد چگونه می توانید آنها را قانع کنید که محصولات خود را با قیمت مناسب در فروشگاه شما قرار دهند؟ به یاد داشته باشید شما هیچ گاه نمی توانید خود را با فروشگاهی مانند دیجی کالا با این اعتبار و سرمایه مقایسه کنید پس بهتر است واقع بینانه به آن نگاه کنید.

اما یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از افراد در این کار شکست می خورند این است که اغلب این افراد به عنوان یک صاحب فروشگاه و یا حتی تاجر چون یک محصول را به قیمت دست اول در اختیار دارند تصور می کنند می توانند با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان خود عرضه کنم چون کسی نمی تواند با من ازنظر قیمت رقابت کند اما غالبا بسیاری از این دسته از افراد بدون هیچ گونه اطلاعاتی وارد دنیای کسب و کار اینترنتی می شوند بدون آنکه چیزی در مورد آن بدانند اما این دسته نیز خیلی زود شکست می خورند و فقط سرمایه خود را از دست خواهند داد اما اگر دلیل آن را خیلی خلاصه بخواهیم به شما بگوییم این است که فقط کافی است یک لحظه خود را جای مشتری قرار دهید که به دنبال خرید یک محصول است، در اینجا شما مطمئنا به عنوان یک خریدار محصول خود را در اینترنت سرچ می کنید وهمانطور که می دانید گوگل در هر صفحه 10 فروشگاه را به شما معرفی می کند شما به عنوان یک خریدار چند تا از این فروشگاه ها را بررسی می کنید؟ سایت شما در نتایج گوگل در کدام صفحه قرار می گیرید؟ پس شانسی برای دیده شدن ندارید و زمانی که دیده نشوید نمی توانید محصول خود را به فروش برسانید.

 بسیاری از افراد در اینجا می گویند که ما برای این کار می توانیم از بهترین شرکت برای طراحی فروشگاه اینترنتی خود استفاده می کنیم اما درجواب این افراد بازهم به طور خلاصه می گوییم که شما برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق به چندین گروه مختلف احتیاج خواهید داشت که طراحی سایت کوچک‌ترین آن بشمار می رود اگر شما به عنوان صاحب این کسب و کار دانش کافی برای این کار نداشته باشید چطور می خواهید گروه های خود را انتخاب کنید و مهم تر از آن چطور می توانید یک استراتژیک برای کار خود طراحی کنید و آنها را با یکدیگر هماهنگ کنید پس به شما پیشنهاد می کنیم اگر علم و دید لازم برای این کار را ندارید وارد این بازی خطرناک نشوید چون به‌ جز اینکه سرمایه خود را از دست دهید چیزی به دست نمی آورید پس بهتر است قبل از هر تصمیمی از هر نظر خوب به آن فکر کنید و بعد شروع کنید.

اگر همچنان به تصمیم خود برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی مصمم هستید خوشحال هستیم اما برای اینکه در کار خود شکست نخورید و بتوانید یک کسب و کار موفق نسبت به سرمایه خود داشته باشید پس بهتر است با برنامه ریزی درستی بر اساس واقعیت ها داشته باشد ما به شما برای نوشتن این برنامه کمک می کنیم.

  1. سرمایه خود را بر اساس واقعیت مشخص کنید که می خواهید آن را برای سایت خود هزینه کنید اما توجه داشته باشید که دفتر و وسایل دفتر مانند میز، کامپیوتر و غیره جزو سرمایه شما محسوب نمی شود و اگر این ها را ندارید مبلغ مورد نیاز برای خرید وسایل را مشخص کنید و از سرمایه ای که در حال حاضر دارید کم کنید و سرمایه ای که برای طراحی و نگهداری سایت می ماند را مشخص کنید.
  2. به یاد داشته باشید کاری که در آن قصد دارید وارد شوید یک کار بلند مدت و زمان بر است شما برای اینکه بتوانید سایت خود را به درآمد برسانید حداقل بین 1.5 تا 2 سال به زمان احتیاج دارید پس هزینه های خود را بابت اجاره، پول سرور، محتوا و سئو که در این مدت باید هزینه کنید را محاسبه کنید و کنار بگذارید، دقت داشته باشید که اگر می خواهید در این کار موفق باشید شما باید همه چیز را ماکسیموم حالت در نظر بگیرید بسیاری از افراد شاید می توانستند یک فروشگاه موفق داشته باشند اما به دلیل محاسبات اشتباه مجبور شده اند که کار خود را نیمه راه رها دقیقا زمانی که کار آن ها در حال به ثمر نشستن بود و اگر می توانستند 6 ماه بیشتر طاقت بیاورند شاید همه چیز برای آنها طوری دیگر رقم می خورد.
  3. بعد از آن حتما با افرادی که صاحب یک سایت و یا یک فروشگاه اینترنتی هستند و در این راه تجربه دارند را پیدا کنیدو با آنها مشورت کنید و از آنها بابت سختی های کار و هزینه هایی که دارند سوال کنید چراکه وقتی وارد این کار می شوید آنقدر موارد و هزینه های مختلف وجود دارد که فقط در طول کار با آنها آشنا می شوید به همین خاطر سعی کنید بابت سئو، محتوا، طراحی سایت از آنها سوال کنید تا با این موارد بیشتر آشنا شوید مواردی که می تواند در تصمیم گیری شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.
  4. حتما قبل از اینکه با شرکتی قرارداد بابت طراحی فروشگاه اینترنتی و یا کسب و کار خود ببندید با چند مشاور در این زمینه مشورت کنید که حتما برای شما هزینه بر نیز خواهد بود اما شما می توانید با استفاده از تجربیات و راهنمایی های مختلف از ضررهای جبران ناپذیر در آینده جلوگیری کنید سعی کنید تجربه را بخرید تا اینکه بابت به دست آوردن آن هزینه بیشتری پرداخت کنید.

این حداقل مواردی است که باید به آنها توجه کنید و سعی کنید حداقل 6 ماه برای برنامه ریزی و تحقیقات خود وقت بگذارید مطمئن باشید این زمان جزو کار شماست و می تواند شمارا چند سال به جلو بیندازد و سعی کنید هیچ وقت گول حرف های طلائی را نخورید و همه چیز را با واقعیت بسنجید و قبل از قرارداد نوشتن با هر شرکتی با کسانی که سایت های آنها را به عنوان نمونه کار به شما معرفی می کنند صحبت کنید چراکه بسیاری از آنها نمونه کار واقعی آنها نیستند و یا بسیاری از آنها مشکلاتی زیادی در کار دارند سعی کنید مشکلات آن ها را بپرسید تا شما با آن مشکلات روبه رو نشوید، در آخر از شما می پرسم ازنظر شما چه سایتی موفق است و اصلا یک سایت خوب چه پارامترهایی باید داشته باشد باز به شما پیشنهاد می دهیم به سایت های موفق اما کوچک مانند «فروشگاه آنلاین 20 بخر» که در بالا به شما معرفی کردیم خوب دقت کنید اگر خواستید می توانید از لینکی که برای شما قرار داده شده است برای دیدن این سایت استفاده کنید به یاد داشته باشید که سایت های بزرگ مانند دیجی کالا و یا زنبیل الگوی خوبی برای شما محسوب نمی شود چراکه الگو برداری از آنها میلیاردها پول لازم دارد و شمارا به بی راهه می برند، به یاد داشته باشید که سایتی مانند دیجی کالا در سومین سال خود در اولین سرمایه گذاری 20 میلیون دلار در آن سرمایه گذاری شد این تنها اولین سرمایه ای بود که به آن تزریق شد شما می توانید نگاهی به تاریخ آن داشته باشید. امیدواریم این متن توانسته باشد به شما برای راه اندازی فروشگاه انلاین و یا کسب و کار شما کمک کند.

منبع: خبرگزاری اقتصاد آنلاین